DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Raszynie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron internetowych: www.gops.raszyn.plhttps://gopsraszyn.bip.net.pl/ 

DATA PUBLIKACJI I AKTUALIZACJI

Data publikacji strony BIP: 2005-12-02

Data publikacji strony internetowej: 2012-09-17

Data ostatniej istotnej aktualizacji BIP: 2020-02-10 

Data ostatniej istotnej aktualizacji strony internetowej: 2020-12-10

 

STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
  • brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,

Wyłączenia:

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • filmy nie były publikowane

DATA SPORZĄDZENIA DEKLARACJI I METODY OCENY DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-12-15 Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

SKRÓTY KLAWISZOWE

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych. Wyłączenie: nie wszytkie elementy są w pełni obsługiwane skróami klawiaturowymi.

INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Emanuel Jaroszewski , gops@raszyn.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: 221029913 wew. 19. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

INFORMACJA NA TEMAT PROCEDURY

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż wciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA SIEDZIBY GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W RASZYNIE

Budynek znajduje się przy ulicy Unii Europejskiej 3 w Raszynie.

Brak wydzielonych stref parkingowych.

W pobliżu nie ma postoju taksówek.

Siedziba GOPS znajduję się na parterze i na II piętrze budynku.

Na parterze budynku istnieje możliwość obsługi interesantów z niepełnosprawnością (np. na wózkach inwalidzkich)

Wejście na wyższe piętra nie jest możliwa dla osób niepełnosprawnych (np. dla wózków inwalidzkich), zapewniamy dostęp alternatywny tj. pracownik pracujący na II piętrze może obsługiwać klientów na parterze budynku, lub umówić się na wizytę w domu klienta.

Na parterze jest toaletowa dostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie braila ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

STREFA DLA KLIENTÓW

W wejściu jest przedsionek z krzesłami, następnie jest kolejny korytarz z krzesłami i stołem .

Sekretariat znajduje się na parterze budynku.

Na parterze znajduje się toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych.

INNE INFORMACJE I OŚWIADCZENIA

Gminny Ośrodek Pomocy społecznej dokłada starań aby sukcesywnie wymieniać treści niedostępne cyfrowo na treści dostępne cyfrowo w Biuletynie Informacji Publicznej.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej dokłada starań , aby modyfikować bariery architektoniczne.